ECTS:

5

Περίγραμμα Μαθήματος
e-Class

Στόχος του μαθήματος αυτού είναι η εισαγωγή στην αναπτυξιακή προσέγγιση των ψυχολογικών φαινομένων και περιεκτική σκιαγράφηση των αναπτυξιακών διεργασιών κατά την παιδική και εφηβική περίοδο. Θεματικές ενότητες:

  • Βασικά θέματα της ιστορίας της μελέτης της παιδικής ηλικίας και της εφηβείας και της διαμόρφωσής τους ως διακριτών ηλικιακών σταδίων.
  • Το κοινωνικό πλαίσιο της τυπικής και άτυπης μάθησης (Τυπική εκπαίδευση, Μαθητεία, Κοινότητες Πρακτικής)
  • Γνωστική ανάπτυξη κατά την παιδική και εφηβική περίοδο (Κονστρουκτιβισμός, Γνωστικά μοντέλα, Μετατυπική σκέψη, Κοινωνιο-Πολιτισμικά Μοντέλα, Θεωρία Κατανεμημένης Γνώσης, Θεωρία Κοινοτήτων Πρακτικής)
  • Ανάπτυξη των σχέσεων με τους γονείς, τους συνομηλίκους
  • Ανάπτυξη του εαυτού, διαμόρφωση της ταυτότητας και διαπραγμάτευση των έμφυλων ταυτοτήτων (Ψυχαναλυτικές προσεγγίσεις, Θεωρίες των E. Erikson και J. Marcia, Ανάπτυξη των Αυτοβιογραφικών Αφηγήσεων – Θεωρία των K. Nelson και R. Fivush, Θεωρία της Κοινωνική Μάθησης και Ρόλων, Φεμινιστικές Θεωρίες)
  • Η εμπειρία της ήβης
  • Αναπτυξιακά προβλήματα στην εφηβεία (διατροφικές διαταραχές, διαταραχές της αυτοεικόνας, σχολική βία, ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη, αυτοκτονία)
  • Σύγχρονα ζητήματα στην παιδική και εφηβική ανάπτυξη (η επίδραση της τεχνολογικής εξέλιξης, των ΜΜΕ, του διαδικτύου και των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών των σύγχρονων πολυπολιτισμικών και μετανεοτερικών κοινωνιών στην ανάπτυξη)

Καθηγητές

Δεν βρέθηκαν καθηγητές